۵ راهکار هوشمندانه افزایش ترافیک سایت با طعم محتوا

آیا شما هم با این موضوع موافقید که امروزه زمان باارزش ­تر و کمیاب ­تر از هر وقت دیگری هست؟ به ­عبارتی زمان به قدری بی­ وقفه درحال فرار هست که اتفاقات و زیبایی ­های پیرامون به­ سرعت از چشمان ما رد می شوند بدون اینکه حتی توجه جدی­ ای به آن ها بکنیم.

احتمالا تا اینجا ذهن­تان به سمت تولید محتوای سایت­ ها و شبکه ­های اجتماعی سوق پیدا کند که هر روزه به شدت بر تعداد آن­ها افزوده و در دنیای بی ­انتهای اینترنت انباشته می شوند. در چنین دنیای پر از محتواهای دیجیتالی، مخاطبان به دلیل کمبود وقت سرسری از محتوای تولیدشده رد می­ شوند و بیشتر دنبال محتوایی باکیفیت و مرتبط هستند.

می­توان گفت که ۵۵ درصد مخاطبانی که برروی یک صفحه وب­سایت کلیک می­ کنند کمتر از ۱۵ ثانیه طول می ­کشد که به طورجدی با آن ارتباط برقرار کنند. با توجه به اینکه اکثر بازاریابان ساعت ها را صرف تولید­محتوای ارزشمند  می­کنند (ویدئویی، پست اجتماعی و یا پست­های وبلاگی)، ممکن است این سوال برای­تان پیش بیاید که آیا این محتوا ارزشمند هست یا نه.

اگر ماییلد تا این موضوع را باهم بررسی کنیم بیاید نگاهی عمیق ­تر به آن بیافکنیم.

اینکه بخواهید محتوای­ تان دیده و شنیده شود چندان کار سخت و غیرممکنی نیست. در این حالت طرز فکرتان باید این باشد به جای اینکه از کاربران­تان تاثیر بگیرید باید بیشتر به فکر تعامل با آنها باشید. باید بدانید مخاطبان­ تان چه­­ چیزی را می­ پسندند و به نوعی نیاز و خواسته آنها چیست. در اینجا پنج روش مهم وجود دارد که می ­تواند مخاطبان ­تان را برای هر بار انتشار محتوا هیجان­ زده کند و در مدت کمی شاهد افزایش بازدید محتوای­ سایت­ تان باشید.

  1. هدف باید تعامل باشد نه تاثیر بر کاربر

اگر هدف­تان این هست تا مخاطبان را تنها برای مشاهده بخش تبلیغات بنری جذب کنید، باید گفت که فقط این یک طرف قضیه است. اما اگر هدف­تان این باشد که کاربران داستان­های­تان را بخوانند و در مورد ارزش برند کسب­ و­کارتان مطلع شوند، این هم یک طرف دیگر قضیه هست.

زمانی­که داستان­های­تان را به اشتراک می­گذارید، یک سوال مهم را در ذهن­تان تداعی کنید: چگونه کاربران را برای مدتی در حالت انتظار قرار دهم و مجبورشان کنم تا برای مدتی به محتوای من گوش فرادهند؟ درحالی­که بهینه ­سازی عنوان و تصاویر داستان­ها برای کلیک­ ها اهمیت زیادی دارد، اما مهم ­تر از آن نتیجه نهایی داستان هست که باید به نحوی سناریوسازی شود تا ارزش زمان صرف کردن و توجه را داشته باشد، مخاطبان حس کنند که محتوایی ارزشمند را مطالعه کرده ­اند و حتی حاضرند آن را به اشتراک بگذارد.

  1. به گذشته رجوع کنید

اگرچه شبکه ­های اجتماعی زیادی همچون اینستاگرام و فیسبوک ترافیک زیاد کاربران را داراست و می­توان محتوا را در آن­ها منتشر کرد و به اشتراک گذاشت اما ناشران و بازاریابان برای ارتباط با خوانندگان خود همیشه مجبور نبوده ­اند که به آن­ها وابسته باشند.

تاکتیک ­های سنتی مثل خبرنامه­ های مجازی این امکان را به ویژه به روزنامه ­های بزرگ می­دهند تا همچنان در عرصه رقابت باقی بمانند. اما چرا این روش قدیمی و به ظاهر متداول می­تواند در­سال ۲۰۱۹ بسیار موفق عمل کند و اهداف بازاریابی ما را محقق نماید؟

به­ عبارتی می­توان گفت که خبرنامه ­های مجازی امکان ارتباطی مستقیم بین خالق محتوا و خواننده را فراهم می­کنند، به راحتی قابل درک هستند و نیز بر روی دستگاه تلفن ­ها دردسترس خواهد بود. با این­حال چنین تکنیک قدیمی و پرکاربردی همچنان درحال تکامل و بهترشدن است.

روش های دیگر برقراری ارتباط با مخاطبان نیز وجود دارد. این روش­ها می توانند از طریق ایمیل، مکالمه و ارتباط با اینفلوئنسرها در دیگر شبکه ­ها و یا ازطریق پست در سایت­ های اشتراک­ گذاری محتوا همچون ویرگول صورت بگیرد.

  1. به دنبال شرکای قدرتمند باشید

به نقل از یک ضرب المثل آفریقایی، اگر خواهان این هستید که به سرعت به اهداف­تان برسید، تنهایی مسیر پیشرفت را طی کنید اما اگر می­خواهید به اهداف سخت و دوردست دست پیدا کنید، با تیم ­تان به آن برسید. چنین دانش مشابهی برای محتوا نیز استفاده می­شود.

به جای اینکه تلاش کنید تا با تولیدکنندگان محبوب محتوا و داستان های­شان رقابت کنید، به این فکر کنید که چگونه می­توان در پروژه های آینده با آنها همکاری داشته باشید. آیا تا به حال توانسته­ اید در سایت های محبوب و مشهور هیچ پست وبلاگی را به اشتراک بگذارید؟ آیا برای عضویت در یک مجموعه محتوا یا اشتراک­ گذاری یک پست در سایتی معتبر و بزرگ، بودجه کافی برای شما در نظر گرفته می­شود؟ آیا با هیچ اینفلوئنسر یا سایتی ارتباط دارید که بتوان هنگام اشتراک در رسانه ­های اجتماعی آن را تگ کنید؟

دسترسی به شرکای قدرتمند و ایجاد ارتباطی بلندمدت با آنها می تواند به شما کمک کند تا یک پست ۷۵۰ کلمه­ای را به یک فرصت رهبری کاملا متفکرانه تبدیل کنید. فراموش نکنید که اهداف مشارکتی را با شریک­تان به اشتراک بگذارید. حتی بعد از اشتراک محتوا توسط شریک­تان می توانید یک نوع پاداش نیز برای او در نظر بگیرید تا تشویقی باشد برای تولید و انتشار محتواهای باکیفیت­تر.

  1. کار محتوایی­ تان را به تنهایی ارزیابی نکنید

شاید تا به­ حال برای­تان پیش ­آمده که بعد از آنکه ساعت­ ها تلاش کردید تا یک پست وبلاگی یا یک ویدیوی خلاقانه را تولید کنید، احتمالا زود وسوسه خواهید شد تا آن را به سرعت به اشتراک بگذارید و بعد از مدتی آن را فراموش کنید. با انجام این کار، نه تنها نمی توانید بدترین محتواها را از هم تشخیص دهید بلکه به طور قطع چنین محتواهایی با نیاز مخاطب هم همخوانی نخواهد داشت.

اما با این حال همین مشکل هم راه­ حل خودش را دارد. می توان با تحقیق در سایت­ های معتبر همچون hubspot از آخرین اطلاعات باخبر بود، با پیگیری محتوای اینفلوئنسرهای شبکه ­های اجتماعی اینستاگرام، لینکدین، توئیتر و غیره به مهمترین خبرها دسترسی داشت و یا ازطریق گزارش سالانه در حوزه دیجیتال از پیش ­بینی ­های آن آگاه بود. این کارها به شما کمک می ­دهد تا داستانی متوسط را به مقاله و پستی قوی تبدیل کنید.

از طرفی برای نیازسنجی مخاطبان و بررسی بازار می­توان از ابزارهایی چون گوگل آنالیتیکس استفاده کرد. با این کار می­توانید از داده ­های استخراج­ شده سایت­تان مطمئن شوید، اصلاحات متفکرانه ­ای روی آن انجام دهید و عملکرد محتوایی­ تان را تقویت کنید.

  1. محتوایی تولید کنید که به کاربران حس لذت، الهام بخشی و آگاهی بدهد

در بحث تولید محتوا این نکته بسیار حائز اهمیت است که اگر محتوا خوب نباشد، هیچ یک از ترفندهای زیرکانه یا کپی تبلیغات جذاب از جاهایی دیگر نمی ­تواند افراد را مجاب کند تا آن را تماشا کنند.

در حالی که هر کسب­ و­کاری برای تولید محتواهای خود داستان های متفاوتی دارد و استراتژی­ های اثربخشی هم برای توزیع و انتشار آنها به کار می­ گیرد، هر محتوایی که برای سایت خود خلق می ­کنید باید یکی از این سه مورد را دربر داشته باشد: لذت، الهام بخشیدن یا آگاهی.

داستانی که می نویسید باید لذت­ بخش باشد، مخاطبان را بخنداند یا بتوانند با شخصیت های آن ارتباط عاطفی برقرار کنند؛ داستان هایی در مورد افراد موفق می­ تواند درس زندگی و تلاش را آموزش دهد و یا در مورد رویدادهایی اطلاع ­رسانی کنند که ممکن است در جهان، شبکه ­های ارتباطی و داستان زندگی­ شان اتفاق بیفتد. مخاطبان می­ توانند داستان­ های خوب را تشخیص دهند و این دقیقا همان چیزی است که هیچ گرایش صنعت یا تکنولوژی جدیدی احتمالا نتواند آن را تغییر دهد.